تلویزیون شهری یا Large LED Display، نوع خاصی از نمایشگرهای الایدی میباشند که به صورت آفلاین و آنلاین تولید میشوند. این نمایشگر های قالبا بزرگ، قابلیت پخش عکس، فیلم و هر نوع مدیای تصویری را دارند. در ساخت این نوع نمایشگرهای تبلیغاتی از ماژول ال ای دی استفاده میشود به طوری که ماژولهای به کار رفته در آن کاملا ضد آب بوده و در برابر اشعه ماورا بنفش مقاوم می باشند. نمایشگرهای تلویزیون شهری توانایی نمایش 16 میلیون رنگ را دارند و با تراکم و رزولوشن های متفاوت و توجه به نیاز و درخواست مشتریان تولید میشوند. این نمایشگرها با توجه به بودجه و نیاز مشتریان انتخاب و در محل موردنظر نصب می گردند.
پیشرفت تکنولوژی در سال های اخیر در صنعت تبلیغات بی تأثیر نبوده و باعث ظهور روش های تبلیغاتی جدیدی شد که هم نسبت به روش های سنتی تاثیرگذارتر باشد و هم محدودیت های کمتری داشته باشد. تلویزیون شهری یکی از مناسب ترین و تاثیرگذارترین ابزارهای تبلیغاتی محسوب میشود، پا به عرصه تبلیغات گذاشت. که نسبت به سایر تابلو های تبلیغاتی مانند: تابلو های نئون، چنلیوم، فلکسی، بنر های چاپی، لایت باکس با توجه به قابلیت هایی که دارد اثرگذارتر است.
در سال های اخیر نصب بیلبورد های تبلیغاتی و تلویزیون های شهری گسترش زیادی پیدا کرده است و بزودی هنگام عبور از بزرگ راه ها، معابر و خیابان ها شاهد حضور پر رنگتر این تابلو های غول پیکر خواهید بود. علت استفاده فراوان از تلویزیون شهری، تاثیر قابل توجه این تابلو های تبلیغاتی بر ذهن مخاطب است.
کاربردهای تلویزیون شهری
تبلیغات محیطی
شامل نصب تابلو های تبلیغاتی مرتبط با کسب و کارها در معابر، بزرگراهها، پاساژ ها و میادین شهری می باشد. این نمایشگر ها با توجه به قابلیت پخش متن، تصویر و ویدیو به نسبت به بنر های چاپی تأثیر بیشتری در جلب توجه مخاطب دارد.
اطلاع رسانی
یکی دیگر از کاربردهای تلویزیون شهری، اطلاع رسانی و پخش اخبار و رویدادها و مناسبت های مختلف می باشد.
زیباسازی
با پیشرفت این صنعت و تولید ماژول های منعطف و شفاف، موارد جدیدی به کاربردهای تلویزیون شهری اضافه شده است. از تلویزیون شهری میتوان به عنوان المان های شهری مختلف ، در نمای ساختمان ها و دکوراسیون های مدرن اشاره کرد که در سال های اخیر با استقبال خوبی روبرو شده است.
مزایای تلویزیون شهری
قابلیت نمایش تمام رنگ ها برای جذب مخاطب
توان برق مصرفی پایین
نمایش تصاویر با کیفیت بالا
مقاوم در برابر شرایط محیطی و آب و هوایی
مقاوم در برابر نفوذ آب
پیاده سازی در اندازه های مختلف
پیادهسازی در اشکال مختلف ( دایره، مثلث، مکعب، منحنی و …)
پخش تصاویر به صورت شفاف و درخشان
زاویه دید کامل
رابط کاربری ساده با جدید ترین تکنولوژی های روز دنیا
راهنمای انتخاب و خرید تلویزیون شهری
شما قبل از خرید تلویزیون شهری یا هر نوع نمایشگرLED ، نیازمند آگاهی از مشخصات فنی و تخصصی این کالاها هستید و هرچه اطلاعات فنی شما در این زمینه بیشتر باشد، انتخاب موفق تری خواهید داشت. منظور از انتخاب موفق انتخابی است که با پرداخت هزینه ای معقول و مقرون به صرفه بتوانید صاحب یک تلویزیون شهری یا نمایشگر ال ای دی شوید. اما بدانید که قیمت، تنها رکن انتخاب مناسب نیست و شرایط دیگری هم برای انتخاب آگاهانه و حرفه ای وجود دارد و آن دانستن و مطالعه راجع به مسائل فنی و تخصصی تلویزیون شهری می باشد.
تلویزیون شهری مناسب با شرایط کسب و کار شما، بازدهی و اثر بخشی روند توسعه کار را بالا می برد و پیشرفت کاری شما را به همراه دارد. اولین قدم برای خرید تلویزیون شهری، جستجو برای یافتن تولید کنندگان معتبر است. وقتی برای دریافت اطلاعات در موتور های جستجو سرچ می کنید مطالبی در اختیارتان قرار داده می شود که برخی از آن ها حرفه ای بوده و برخی نیز جنبه تبلیغاتی دارند. در این مطالب که اغلب در قالب مقاله ارائه می شوند با واژگانی روبرو می شوید که فهم آن ها پیچیده بوده و اگر معانی این اصطلاحات تلویزیون شهری را ندانیم، خواندن درباره آن ها و اقدام جهت خرید و نصب تلویزیون شهری برایمان دشوار خواهد شد.
واژگان پرکاربرد و اصلی تلویزیون شهری
برخی از واژگان تلویزیون شهری به خاطر ماهیت و کاربرد بسیار، واژگان اصلی خطاب می شوند. دانستن این واژگان به حدی پر اهمیت است که برای یک صحبت مقدماتی و معمولی راجع به تلویزیون شهری الزامی می باشد. در این مقاله، این اصطلاحات را نام برده و معانی آن ها را به طور قابل فهمی برای عموم ذکر خواهیم کرد. وقتی درخواست خرید تلویزیون شهری می کنید اولین سوالی که با آن مواجه می شوید، مربوط به outdoor یا indoor بودن نمایشگر است. ایندور یا اوت دور بودن به چه معنا می باشد؟
تلویزیون داخل سالن یا indoor
به نوعی تلویزیون شهری می گویند که برای فضاهای داخل و سرپوشیده استفاده می شود. این نوع از تلویزیون های شهری، برای مکان های سر پوشیده مانند سینما، اتاق کنترل، سالن رستوران، سالن آمفی تئاتر، تالارها و سالن جلسات مناسب می باشد.
تلویزیون خارج سالن یا outdoor
به نوع دیگری از تلویزیون های شهری گفته می شود که قابلیت نصب در فضاهای باز و سطح شهر را دارا می باشند. این تلویزیون ها از ماژول های مستحکمی تشکیل شده اند که در مقابل گرد و غبار هیچ آسیبی ندیده، ضد آب و ضد ضربه هستند. تلویزیون های اوت دور دارای شدت نور بالایی هستند و اغلب در مراکز شهر مانند میادین، پارک ها، سر درب پاساژها و مغازه ها دیده می شوند.
واژگان ثانویه تلویزیون شهری
برخی اصطلاحات و واژگان دیگر هم هستند که به بعد فنی تلویزیون شهری مربوط می شوند و دانستن آن ها کمک خواهد کرد تا انتخاب آگاهانه تری داشته باشید.
ال ای دی دیپ (LED):
به معنای دیوود ساطع کننده نور می باشد که در رنگ های مختلف تولید می شود. البته با توجه به پیشرفت تکنولوژی استفاده از الایدی دیپ منسوخ شده است.
ال ای دی اس ام دی (SMD):
الدیدیSMD همانند ال ای دی هایDIP از خود نور ساطع میکنند و فرق آنها در نصب روی برد می باشد. که یکی از بهترین تکنولوژی ها در ساخت ماژول های تلویزیون شهری در سالهای اخیر بوده است. اکثر ماژول های تلویزیون شهری موجود در بازار ایران و جهان با این تکنولوژی ساخته میشوند.
در عکس های زیر چند تفاوت بین الایدی هایSMD وDIP را مشاهده می کنید.
دات پیچ یا پیکسل پیچ:
دات پیچ یکی از اصطلاحات تلویزیون شهری است که می توان گفت در هر نوع از آن (خارج سالن، داخل سالن، تابلو روان و …) اهمیت دارد. دات پیچ به فاصله بین دو پیکسل گفته می شود که کیفیت تصویر تلویزیون شهری را از فواصل مختلف مشخص می کند. دات پیچ معمولا با حرف P نمایش داده می شود و هرچه پایین تر باشد کیفیت صفحه نمایش در فواصل کمتر، بهتر است. از پرکاربردترین و پرفروش ترین ماژول ها در بازار ایران میتوان به ماژول P5، P4، P2 اشاره کرد. عددی که کنار حرف P آورده شده نشان از فاصله بین دو پیکسل بر حسب میلی متر است.
شما برای پخش تبلیغات خود در تلویزیون شهری 3 راه در پیش رو دارید:
1-خرید تلویزیون شهری
2- اجاره تلویزیون شهری
3-همکاری با کانونها و شرکت های تبلیغاتی
دانستن تعرفه تبلیغات در تلویزیون شهری شامل گزینه های اول و دوم نمی شود زیرا در آن دو حالت، شما مالک موقت یا دائم تلویزیون شهری هستید. اما در گزینه آخر یعنی همکاری با کانون های تبلیغاتی این امر صدق می کند. کانون های تبلیغاتی با صاحبان تلویزیون که گاهی ارگان ها و شهرداری ها و گاهی هم افراد معمولی هستند قرارداد می بندد و تبلیغات صاحبان مشاغل را بر روی آن ها پخش می کنند. حال این کانون های تبلیغاتی هستند که تعرفه تبلیغات بر روی تلویزیون های شهری را مشخص می کنند.
نصب تلویزیون شهری در پرتردد ترین نواحی شهر باعث می شود هر تبلیغ پخش شده در صفحه نمایش آن، توسط هزاران نفر دیده شود و دیده شدن اصل اول تبلیغات است .
تعرفه تبلیغات در تلویزیون شهری بسته به شهر و ناحیه نصب تلویزیون شهری متفاوت است، مثلا در کلان شهر هایی مانند تهران و اصفهان قیمت های تبلیغ به طور میانگین چندین برابر شهرستان های دیگر است. پس محل نصب یکی از عوامل تاثیرگذار بر روی تعرفه تبلیغات در تلویزیون شهری می باشد. عوامل دیگری مانند نوع آگهی، زمان پخش، تعداد دفعات تکرار آگهی و ابعاد تلویزیون شهری نیز بر محاسبه قیمت تبلیغات در تلویزیون شهری تاثیرگذار است.
شما جهت مشاوره در زمینه خرید یا اجاره انواع تلویزون شهری می توانید با کارشناسان و مشاورین دیاکو ال ای دی در ارتباط باشید.
LoginFormWelcome
LoginFormFooterMessage
برای دسترسی سریعتر، با کلیک روی دکمه زیر، وب اپلیکیشن فروشگاه را بر روی گوشی خود نصب کنید.
نظرات
پیام خود را بگذارید